MARPOL Sözleşmesi, deniz ortamının kirliliğinin operasyonel veya kazara nedenlerden kaynaklanan gemilerle önlenmesini kapsayan ana uluslararası sözleşmedir. 1973 ve 1978 yıllarında kabul edilen ve yıllar boyunca değişiklikler tarafından güncellenen iki antlaşmanın birleşimidir.
Sözleşme, gemilerden gelen kirliliğin önlenmesi ve en aza indirilmesine yönelik düzenlemeleri içerir-hem kazara kirlilik hem de rutin operasyonlardan-ve şu anda altı teknik ek içerir.
MARPOL 73/78 Ek I Petrol ve petrol tahrikli atıklar ( sintine, çamur, Slop, atık yağ, kirli balast, vb.) tarafından kirliliğin önlenmesi için düzenlemeler.)
MARPOL 73/78 Ek IV Kanalizasyon ve atıksu ile kirliliğin önlenmesi için düzenlemeler.
MARPOL 73/78 Ek V çöp ve Çöp ile kirliliğin önlenmesi için düzenlemeler.
MARPOL 73/78 Ek IV, V’nin alınması için limanlar ve terminallerde yeterli resepsiyon tesislerinin sağlanmasını sağlamak için hükümetler gereklidir.
Mavi Deniz tasarım MARPOL 73/78 için benzersiz MARPOL kedi atık toplama gemisi (diğer gemiler yolcu, kruvazör gemileri, Kargo gemileri ve petrol/kimyasal tankerler içerir) dan atık toplamak için gereksinimleri yuvarlak saat ve demirleme beklerken zaman tasarrufu, bunkering sırasında ya da sadece atık atılması için.
Özellikler
- Marpol atık toplama gemisi sağlam bir çelik gövdeye dayanıyor.
- Marpol atık toplama gemisi çift motorludur
- Hidrolik katlanabilir vinç
- Enkaz / çöp alımı ve depolama
- Yağlı su alımı. (çamur, slop, sintine, kanalizasyon, kirli balast su ve yağlı atık sıvılar )
- Kanalizasyon Arıtma Sistemleri Ve Yağlı Su Ayırıcı Sistemleri
- Yangın Söndürme
- Mürettebat için bir kabin ile konaklama, WC ve banyo veya bir atölye sağlanabilir.
GEMİLERDEN TOPLANAN ATIK TÜRLERİ
1) Gemilerin normal faaliyetleri nedeniyle ortaya çıkan Marpol 73/78 Ek-I kapsamında yağ ve yağ türevi edilen atıklar;
- Sintine: makine ve yardımcı makine alt tankları, tabut-baraj, depo veya geminin benzer bölümlerinde oluşan su ve yağlı atık su süzme.
- Çamur: motor odalarında oluşan kalıntı ve yağlı tortulardan oluşan çamur, gemilerin yakıt tankları veya petrol tankerlerinin kargo tankları.
- Slop: tankların kargo tanklarının yıkanması nedeniyle oluşan tank yıkama suyu da dahil olmak üzere, slop tanklarında biriken yağlı su atıkları.
- Kirli balast: balast suyu, suyun üstünde veya kıyı şeridinde Yağ, yağ bazlı lekeler veya yağ lekelerinin ortaya çıkmasına neden olan veya yukarıdaki veya altındaki renk değişiklikleri yaratan veya gemiden suya salındığında süspansiyonda katı madde/emülsiyon birikimine neden olan balast suyu.
- Atık yağ: teknede birincil makine ve yardımcı makineler tarafından kullanıldıktan sonra doğasını kaybeden kirli yağlar. Katı çamur: yağ çamuru, geminin yağ deposunun alt kısmında katılaşır.
2) MARPOL 73/78 Ek-IV kapsamında Atıksu/kanalizasyon: Kanalizasyon: tuvaletler, pisuarlar ve Tuvalet pisuarları, lavabodan sıvı atıklar, scuppers ve revir, dispanser ve hastanelerdeki havzalar, canlı hayvanlar veya diğer atık suların karıştığı alanlardan deşarj.
3) Marpol 73/78 Ek-V kapsamında çöp / çöp atıkları: çöp: geminin olağan çalışması nedeniyle ve marpol 73/78 Ek-V aralığında oluşan belediye ve operasyonel katı atık suları.
- Kategori-1: plastik
- Kategori-2: yüzer; kazık araçları, kaplama veya ambalaj malzemeleri
- Kategori-3: zemin; kağıt ürünleri, hurda, cam, metal, şişeler
- Kategori-4: kağıt ürünleri, artıkları, cam, metal, şişe, çömlek
- Kategori-5: gıda atıkları
- Kategori-6: ağır metal atıklardan veya toksik plastik ürünlerden oluşan fırın külleri hariç
- Dünyadaki en modern atık toplama gemilerinden birini tasarlıyoruz. Buna rağmen, MARPOL cat floating slops alımı ve tedavi damarlarını geliştirmeye ve geliştirmeye devam ediyoruz.
MARPOL CAT 20 | MARPOL CAT 26 | MARPOL CAT 30 | MARPOL CAT 40 | MARPOL CAT 55 | |
---|---|---|---|---|---|
Length | 20 m | 26 m | 30 m | 40 m | 55 m |
Beam | 6 m | 6 m | 8 m | 8.5 m | 10 m |
Draft | 1.3 m | 1.5 m | 2.2 m | 3.2 m | 3.5 m |
Hull Type | Steel | Mono Hull + Catamaran | ||||
Optional | Ice Class | ||||
Garbage Tank | 10 m³ | 10 m³ | 10 m³ | 10 m³ | 10 m³ |
Oily Water Storage Tank | 100 m³ | 150 m³ | 200 m³ | 500 m³ | 1000 m³ |
Fresh Water Tank | 2 m³ | 2 m³ | 4 m³ | 5 m³ | 6 m³ |
F/O Tank | 4 m³ | 6 m³ | 8 m³ | 10 m³ | 12 m³ |
Engine | 2 x 265 HP | 2 x 300 HP | 2 x 360 HP | 2 x 400 HP | 2 x 650 HP |
Speed | 10 knot | 12 knot | 12 knot | 12 knot | 12 knot |
Sewage Treatment Plant | 25 liters/hr | 50 liters/hr | 80 liters/hr | 100 liters/hr | 120 liters/hr |
Oily Water Separator | 1 x 0.5 m³ / hr | 1 x 1 m³ / hr | 1 x 1.25 m³ / hr | 1 x 1.5 m³ / hr | 1 x 2 m³ / hr |
Electronics | Radar, GPS / Echo-sounder / Compass, VHF | ||||
Jib Crane | 1 x Hydraulic Crane - 360º - 6 m | 7m | 8m | 10m - capacity 500 kg | 1000 kg | ||||
Rescue Device | 1 x Rescue Boat / 4 x Life jacket / 4 x Life Buoy / 4 x Fire Extinguisher | ||||
Paint | Epoxy coating underwater hull, decks & superstructure with a lifetime of about 3 years. | ||||
Special equipment | Searchlight & Deck lights and Window wiper, A signal mast fitted with Navigation Lights, Siren and horn is fitted atop, Boom reel mounting points. | ||||
Accommodations | 1 x WC / shower. A fully glazed wheelhouse high quality fit-out which includes seats. |