Mavi Deniz, çok amaçlı açık deniz petrol müdahale gemileri tasarlama ve üretme konusunda pazar lideri/dünyanın en büyük üreticisidir.
Mavi Deniz, çok amaçlı bir açık deniz petrol sızıntısı müdahale gemisi olan benzersiz Sea Barracuda’yı geliştirdi. Çok Amaçlı Açık Deniz Petrol Sızıntısı Geri Kazanım Gemisi (OSRV), açık denizlerde verimli ve hızlı petrol temizleme operasyonlarını uygulamak için gerekli tüm ekipmanla birlikte tedarik edilebilir.
Çok yönlü OSRV, bariyer yerleştirme, yangınla mücadele, çapa/şamandıra taşıma, çekme, genel iş teknesi görevleri, izleme, dağıtıcı püskürtme, petrol geri kazanımı, yağlı atık depolama dahil olmak üzere birçok farklı uygulamada kullanabilmesi için çeşitli müdahale ekipmanı türleri ile donatılabilir. ve açık deniz alanlarından mikro kirleticilerin bertarafı.
Deniz Barracuda; Açık deniz petrol sızıntısı müdahale gemisi, 5 deniz durumu koşuluna kadar rijit süpürme kolları sistemleri ile denizden petrolleri otomatik olarak toplar. Bu benzersiz şekilde tasarlanmış, amaca yönelik olarak inşa edilmiş açık deniz petrol sızıntısı müdahale gemisi, yalnızca yüksek viskoziteli ham petrollerden (1.000.000 Cst) hafif dizelden petrol alabilir.
Uluslararası Denizcilik Örgütü, bu yüzyılın sonuna kadar sera gazı (GHG) emisyonlarını sıfıra indirme stratejisini açıklarken, deniz çevre düzenlemeleri dünya çapında sıkılaştırıldı. Emisyon kontrol alanlarının uygulanması gemi operasyonlarını etkilemeye başlamıştır. Mavi Deniz, çift yakıtlı çözümler ve daha temiz yeşil güç teknolojileri geliştirerek yeni emisyon kontrol düzenlemelerini başarıyla başlattı.
Mavi Deniz’in Yeşil Güç Seçenekleri; Güneş Enerjisi Sistemi, Batarya Güç Sistemi, Hidrojen Yakıt Hücresi Sistemi, LNG Sistemi, güverte ekipmanı ve tahrik sistemi dahil olmak üzere Offshore Petrol Sızıntısı Müdahale Gemisine tam olarak entegre edilebilir.
Açık Deniz Petrol Sızıntısı Müdahale Gemisi Yeşil Güç Seçenekleri
- Güneş Enerjisi Sistemiyle Güçlendirilir
- Pil Güç Sistemi ile Güçlendirilir
- Hidrojen Yakıt Hücresi Sistemi ile Güçlendirilir
- LPG Sistemi ile Güçlendirilir
Özellikleri
- Sea Barracuda, sert süpürme kollu sıyırıcı sistemi ile tüm petrol türlerinin denizden viskozitesini geri kazanmak için petrol sızıntılarını toplayabilir.
- Offshore Petrol Geri Kazanım Gemisi Toplama Oranı ; 150 ton/saat – 200 ton/saat – 300 ton/saat.
- Dispersant sprey sistemi, kimyasal dispersiyon ajanını her iki tarafa monte edilmiş mafsallı kollar aracılığıyla uygulamak için uygundur.
- OSD (Petrol Sızıntı Tespiti) Sudaki petrol sızıntılarını tespit etmek/izlemek için sistem.
- Kızgın Yağ Isıtma Sistemi, tankların ısıtılması için kazan üzerine oturur.
- Açık Deniz Petrol Sızıntısı Müdahale Gemisi, çift gövdeli ve çift diplidir.
- İsteğe bağlı bir bom makarası, çeşitli boyutlardaki bomları veya yangınla mücadele için Fi-Fi 1 monitörlerini ve şamandıra taşıma operasyonları için
- kıç A-Frame Vinç’i veya çapa taşıma görevleri için çekme vincini depolamak ve yerleştirmek için kullanılabilir.
Petrol Sızıntısı Tespiti ( OSD ) Sisteminin birincil amacı, deniz yüzeyindeki petrol sızıntılarını tespit etmek ve zaman içindeki petrol sızıntısını takip etmektir. Sistem, hem petrol sahalarını denetleyenlere hem de temizleme operasyonlarından sorumlu olanlara yardım sağlar. OSD sistemi günde 24 saat tamamen karanlıkta veya siste çalışabilir, böylece görüşün zayıf olduğu durumlarda kurtarma ve gözden geçirme operasyonlarını mümkün kılar. Beaufort ölçeği 2-6’ya karşılık gelen rüzgar koşullarında ve deniz durumlarında en az 100 litre petrol sızıntısını tespit edebilme. Sea Barracuda, açık denizlerde veya açık deniz faaliyetlerinde çalışmak üzere özel olarak tasarlanmıştır. OSRV, geminin açık sularda aynı yüksek performans seviyesine ulaşmasını sağlayan mükemmel denizcilik özelliklerine sahiptir. Deniz yüzeyindeki petrol lekelerinin kabarma ve teknenin rıhtımı tarafından bozulmaması için düzgün bir yelkenli tekne tasarımına ekstra özen gösterilmiştir.
Mavi Deniz’in Offshore Petrol Sızıntısı Müdahale Gemileri dünya çapında kullanımda görülmektedir.
SEA BARRACUDA 40 | SEA BARRACUDA 50 | SEA BARRACUDA 60 | |
---|---|---|---|
Length | 40 m | 50 m | 60 m |
Beam | 12 m | 12 m | 15 m |
Draft | 5.0 m | 5.5 m | 5.5 m |
Hull Type | Mono Hull | ||
Oil Storage Tank | 250 m³ | 400 m³ | 800 m³ |
Fresh Water Tank | 100 m³ | 200 m³ | 400 m³ |
F/O Tank | 100 m³ | 200 m³ | 500 m³ |
Engine | 2 x 970 Kw | 2 x 1170 Kw | 2 x 1700 Kw |
Generator | 2 x 150 Kw | 3 x 200 Kw | 3 x 280 Kw |
Bow Thruster | 1 x 100 Kw | 1 x 200 Kw | 1 x 300 Kw |
Speed | 12 knots | 13 knots | 14 knots |
Oil Recovery Rate | 2 x 100 m³ / hr | 2 x 200 m³ / hr | 2 x 300 m³ / hr |
Oil Collection Speed | 0 - 4 knots | ||
Oil Spill Detection System | 1 - 4 miles radius | ||
Oil Spill Response Equipments | 400 m Oil Containment Booms - 2 x 6 m Dispersant Spray Sys. - 1 x 6 m Work Boat | ||
Sewage Treatment Plant | 25 liters/hr | 50 liters/hr | 100 liters/hr |
Oily Water Separator | 1 x 0.5 m³/hr | 1 x 1.0 m³/hr | 1 x 1.5 m³/hr |
Electronics | GMDSS Sea Area A3 | ||
Multifunctional Cranes | Electro-Hydraulic Crane 5 tons at 8 m | ||
Rescue Device | 1 x Rescue Boat | ||
Paint | Epoxy coating underwater hull, decks & superstructure with a lifetime of about 3 years. | ||
Accommodation | 10 persons | 12 persons | 16 persons |
Optional | Fire Fighting System - Fi-Fi 1 | A-Frame | Bow & Stern Thruster | Dynamic Position System Bow Thruster | Towing Winch | Diving Equipment System | Hydrographic Equipment |